Telefonterror!

Nu hade jag tänkt att sätta mig ner och skriva ett helt annat inlägg än vad det blir nu. Jag tänkte skriva att jag på senaste tiden blivit lite inspirerad att starta eget men det får bli i nästa inlägg:)

Jag hade nämligen skrivit tre rader på ämnet som jag nämnde ovan när min telefon börjar ringa. Och nu blev jag avbruten igen! haha. Jag har någon konstig grej för mig att min mobil alltid måste vara igång, på dagen har jag den på mig och på natten ligger den bredvid mig på sängbordet. Konstant tillgänglig. Jag gillar verkligen mitt jobb och jag trivs jättebra men min dag började kl. 2 inatt när telefonen helt plötsligt "pling pling" (okej den låter inte "pling pling" men hur beskriver man ett smsläte med bokstäver, bzzzz bzzzz kanske?). Det är en kollega som SMSar och skriver att hon är sjuk och inte kan komma imorgon. Jag tar in den här informationen lite halvt och somnar om. Klockan 8 kommer nästa. Ytterligare en kollega som är sjuk. Tar upp datorn, kollar snabbt på schemat för att konstatera att de resterande som jobbar klarar sig trots två sjuka. Somnar om och klockan blir 10. "pling bzzz". "Har du hört nått från **** h*n är inte här?" Det kan jag väl i och förstå om de skickar. Så klockan 10 började jag inse att det kanske inte var lönt att somna om igen. Och nu under eftermiddagen mellan klockan 14-16.35 så har det ringt 5 gånger, haha. Ska jag tillägga att detta är min lediga dag! Jag har egentligen inget emot det, alls. Det är bara svårt att koppla bort jobbet de få dagar man väl är ledig men det är väl så det är!

Har i alla fall bestämt mig för att stänga av mobilen på natten.. Så man slipper vakna av kollegornas välvilja att höra av sig när de är sjuka;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback